Zlatý Bažant a naše ujetá cross-mediální kampaň

Značka Zlatý Bažant v květnu 2021 rozjela kampaň, ve které inspirovala ke spontánnosti. Určitě jste zaznamenali reklamy s bažanty, kteří mají lidské ruce místo křídel. Značku zaujala naše nativní microsite, kterou umíme rozšířit také o advertorialy v tištěných médiích a o podcast s podporou v rádiích ze skupiny Active Radio. V roce 2021 se jednalo o naši vůbec první cross-mediální kampaň s touto volbou formátů. Jak naše Content Studio CNC tehdy obstálo? A co na spolupráci říkal klient?

V grafice nativní microsite jsme využili i klientova bažanta s rukama

Na startovní čáře

V našem Content Studiu CNC si uvědomujeme, že musíme nadchnout k akci své čtenáře a posluchače. Potřebujeme, aby sami chtěli číst či poslouchat. Naším úkolem bylo vymyslet koncept, jak funkčně propojit klientovo „proč ne, buďte spontánní a zkoušejte nové věci“ s přirozenou lidskou touhou po senzaci. A hlavně, jak to všechno bude fungovat v cross-mediálním měřítku.

„Native CNC jsme do mediálního mixu zařadili společně s cross-mediálním balíčkem, díky kterému jsme byli schopni doručovat široký zásah napříč širokým portfoliem. Široký zásah byl pro nás zásadní vzhledem k tomu, že Zlatý Bažant poprvé vstoupil na český trh i s televizní kampaní.“

- Zuzana Bártová,
senior digital account manager z Adexpres

Jak vypadají CNC Nativy?
Koukněte na naše portfolio

Hledání konceptu

Pivo a téma spontánnosti si vyloženě říkaly o spojení s bizarními recepty. Lidé recepty a cokoliv bizarního milují. Klientovi se bizarní recepty líbily. ALE: máme tady bizarní recepty, bažanta s lidskýma rukama, blbnutí a spontánní zkoušení nových věcí. Čím to zastřešit, aby to dohromady zkrátka fungovalo? Napadl nás pojem bažantění. S tím se už v cross-mediálním měřítku dalo pracovat.
Nativní microsite jsme pojmenovali 7 výzev pro otrlé jazýčky. Jedním z cílů bylo přimět čtenáře a posluchače k výzvě, inspirovat je k nabourání rutiny. Projekt jsme připravovali pro pivovar, takže jsme v něm chytře a nenásilně podsouvali téma piva, aniž by to křičelo „jsem reklama“ (pivo z vousů, pivní závin apod.). Graficky se využil i klientův bažant s rukama.
Součástí kampaně byly i redakční články.
Čtenář se z nich proklikl na nativní microsite

Servis, který si zamilujete

Na základě vydefinované cílové skupiny jsme s klientem vybrali relevantní média spadající pod Czech News Center. V případě Zlatého Bažanta jsme rozklíčovali, že v onlinu oslovíme milovníky piva na reflex.cz, isport.cz a recepty.cz. Každá z redakcí k propagaci využila také své facebookové stránky.
Z tisku jsme s ohledem na cílovou skupinu vybrali tituly Reflex, Sport magazín, F.O.O.D. a ForMen. Zde se jednalo o celostránkové advertorialy, které vycházely z textu nativu. Grafika a texty byly vždy přizpůsobeny danému periodiku s tím, že ve vizuálu nechyběla fotogenická láhev piva Zlatý Bažant.
V advertorialech jsme pracovali s výňatky textu z microsite

„V komunikaci jsme vůbec poprvé využili QR kódy, které čtenáře odkázaly na microsite, kde měli možnost objevovat další bláznivé recepty.“

- Jan Nassir,
senior key account manager z Czech News Center

Podcast byl vytvořen ve spolupráci s Active Radio a lze ho najít na platformě Youradio Talk. S cross-mediální verzí nativní kampaně se dostanete do předních rádií za podmínek, na které za jiných okolností nedosáhnete. Podcast byl podpořen spoty na Frekvenci 1, facebookovými posty a programatickým audiem.

Zhodnocení kampaně

Heineken byl v roce 2021 prvním klientem, na kterém jsme si měli možnost tuto kombinaci formátů vyzkoušet. Pro úspěšnost nativních kampaní je důležitý nejen kvalitní obsah, ale samozřejmě i správný výběr formátů a jejich načasování. O úspěšnosti kampaně vypovídají jasně i čísla. Z garantovaných 20 000 návštěv na microsite jsme jich během měsíce dokázali přilákat 45 921. Míra přeskočení v první minutě podcastu byla pouze 26 %! Úspěšná kampaň byla pro naše Content Studio CNC odrazovým můstkem i pro další cross-mediální kampaně.

„Cross-mediální nativní kampaň jsme využili v propagaci poprvé. Kromě dodání KPIs, které jsme si stanovili na začátku, se mi na spolupráci líbil celkový přístup Content Studia CNC, kreativita týmu a ochota k tomu zkoušet společně se Zlatým Bažantem nové věci.“

- Alice Divišová,
brand manager z Heineken

Cross-mediální nativní kampaň v číslech

45 921

měsíční návštěvnost nativní microsite

651 000

čtenost advertorialů ve 4 printových titulech

17 025

přehrání podcastu

Taky chcete pořádně našlápnutou nativní kampaň?Napište nám

Odesláním potvrzuji, že jsem se seznámil/a s Informací o zpracování osobních údajů.
Ďekujeme za správu, brzo se vám ozveme.
Oops! Při odesílání formuláře se něco pokazilo.

Sledujte nás
na instagramu