Dlouhodobá brand awareness: Jaké formáty vám pomůžou?

V následujícím textu se podíváme na rozsáhlou spolupráci se společnostmi HELUZ a HELUZ IZOS. Oběma aktérům naší crossmediální kampaně šlo o to vytvořit brand awareness kampaň, která by se nesmazatelně vryla do paměti konkrétním cílovým skupinám. Jak to nakonec dopadlo?

HELUZ vyrábí komplexní cihelný systém pro budovy s téměř nulovou spotřebou energie (nZEB II) a pasivní domy. Dceřiná společnost HELUZ IZOS zase produkuje moderní okenní zasklení, díky kterému zákazníky doma netrápí venkovní hluk, vedro nebo zima.
Ukážka z nativní microsite pro výrobce oken IZOS
Oba klienti vyrábějí smysluplné a kvalitní produkty, které reálně pomohou lidem zlepšit kvalitu života. O těchto kvalitách by neměli vědět pouze jejich B2B partneři, ale i běžní lidé. Brand awareness kampaně měly za cíl oslovit střední třídu ve věku 30+. Konkrétně HELUZ potřeboval ještě oslovit jedince, kteří zvažují stavbu rodinného domu. Naše know-how a mediální pokrytí Czech News Center má ideální výchozí pozici pro úspěšnou kampaň. Klienti se ale nejprve potřebovali ujistit, zda jsme schopní dostát jejich požadavkům. Pro začátek jsme tedy začali půlroční spoluprací.

„CNC jsme si vybrali kvůli skvělému media mixu různých formátů a titulů s velmi vysokým pokrytím. Umožňuje tak spojení s různými cílovými skupinami dle konkrétních požadavků klienta. Druhým důvodem, pro mě ještě významnějším, je úžasný proklientský přístup. Osobní zapojení a nasazení jednotlivců v týmu, stejně jako cit pro pochopení komunikovaného tématu, z týmu Content Studia CNC dělá hodnotného partnera,“

- Eliška Smolová,
marketing strategy & communication
společnosti HELUZ

Co to je nativní formát?
Jde o populárně-naučný obsah, který cílové skupině přináší užitečné informace srozumitelnou a zábavnou formou.
Jak vypadají CNC Nativy?
Koukněte na naše portfolio

Půlroční spolupráci jsme rozdělili na dvě fáze

Jarní fáze

První fáze crossmediální kampaně patřila klientovi HELUZ. Společnost přišla na trh se stavebním konceptem smysluplného celku, který si přála rozvést v obsahově kvalitní kampani. V tomhle jsme si padli do noty, protože i zdánlivě náročná témata lze pojmout odlehčeně a zábavně. Ústředním hubem kampaně byla prémiová nativní microsite. Aktivní propagace probíhala od 15. 3. do 9. 5. 2023 a měla stanovenou garanci 80 000 pageviews.
Nativní microsite pro Heluz
Crossmediální formáty, které jsme využili, najdete v podkapitole Půlroční spolupráce v detailu. Cílem jarní fáze bylo předat čtenářům důležité informace, aby se v procesu stavby dokázali zorientovat a zároveň se vyhnuli častým a zásadním chybám.

Letní fáze

V tomto období vznikl ideální prostor pro navázání již vybudovaného povědomí u cílové skupiny na webech Czech News Center. Tentokrát šlo společnosti HELUZ o propagaci jejich dvou marketingových akcí.
Ukázka display reklamy pro Heluz
Pro tento záměr jsme nově navrhli trojici online advertorialů. U tohoto nativního formátu také garantujeme pageviews (10 000 PV). Pro splnění garancí je potřeba mít na paměti pravidlo:
Úspěšný obsah musí řešit reálný problém cílové skupiny.
Pro  zviditelnění marketingové akce „Doplňkové cihly zdarma“ jsme proto vymysleli zastřešující téma, které našemu pravidlu dostojí. Například: „4 tipy, jak (ne)zrychlíte stavbu svého domu“ nebo „Doplňkové cihly: Vychytávka moderních staveb, která ušetří třetinu práce. A navíc i peníze!“. Aby si i laik dovedl představit využití doplňkových cihel, dali jsme do online advertorialů interaktivní infografiky. Například tuto:
V letní fázi jsme propagovali také dceřinou společnost HELUZ IZOS. Ústředním hubem kampaně byla nativní microsite s garancí 40 000 pageviews. Aktivní propagace probíhala od 14. 9. do 16. 10. 2023.
Ukázka nativni microsite pro IZOS
Díky crossmediální kampani cílové skupině spadla brada ze současného pokroku u oken. Zároveň ji mohlo překvapit, v čem zásadně zaostávají teprve dvacet let stará okna.
Téma odhlučněných oken jsme komunikovali v online advertorialu. Skrze zavřená okna se zasklením IZOS ACOUSTIC se nedostane hluk do 52 dB. Aby si čtenář hodnotu uměl představit, vytvořili jsme následující infografiku:
e15 podcast s šéfredaktorem Nikitou Poljakovem který byl součástí kampaně

Půlroční spolupráce v detailu

Jarní fáze
HELUZ
Letní fáze
HELUZ
Letní fáze
IZOS
5x Smarticle (cílené PR články, 3 packy cílení: muži, ženy, zpravodajský)
9x Smarticle (cílené PR články, 3 packy cílení: muži, ženy, zpravodajský)
Redakční online podpora (3x článek a 6x FB post)
Redakční online podpora (3x článek a 6x FB post)
Redakční videopořad Moderní město
E15 podcast s šéfredaktorem Nikitou Poljakovem
Redakční videopořad Moderní město
Retargeting
Retargeting
Retargeting
Display reklama
Letní fáze – HELUZ
Display reklama
Letní fáze – HELUZ
Letní fáze – HELUZ
Jarní fáze
HELUZ
9x Smarticle (cílené PR články, 3 packy cílení: muži, ženy, zpravodajský)
Redakční online podpora (3x článek a 6x FB post)
E15 podcast s šéfredaktorem Nikitou Poljakovem
Redakční videopořad Moderní město
Retargeting
Display reklama
Letní fáze
HELUZ
5x Smarticle (cílené PR články, 3 packy cílení: muži, ženy, zpravodajský)
Retargeting
Display reklama
Letní fáze
IZOS
Redakční online podpora (3x článek a 6x FB post)
Redakční videopořad Moderní město
Retargeting

Jak brand awareness kampaň nakonec dopadla?

Opět se ukázalo, že pokud cílové skupině přineseme kvalitně zpracovaný obsah, kampaň má potenciál dosáhnout více pageviews, než jsme garantovali.

Garance vs. výsledek formátů

Garanci pageviews jsme u nativní microsite pro HELUZ splnili už o měsíc dříve, tedy za dva měsíce, nikoliv za původně dohodnuté tři (80 529 PV). Garanci jsme u nativní microsite pro IZOS (45 277 PV) dokonce přeplnili o krásných
+13 %.
Průměrná doba strávená na obou nativních microsite se lišila. HELUZ měl průměr 2:57 a HELUZ IZOS 1:07. Hned si vysvětlíme, proč nižší hodnota neznamená horší výsledek. Obě stránky jsme totiž jinak koncipovali. U IZOS jsme na začátku microsite potřebovali komunikovat příležitost získání tzv. dotace na opravu domu po babičce. Jakmile jsme ale chtěli čtenáře nalákat třeba na téma „Vyřešte problém s hlukem“, tak jsme dané návštěvy přiváděli rovnou na druhou kapitolu. Tímto přístupem jsme zvyšovali relevanci Proklik na upoutávku vs. Návštěva microsite. Čtenáře, kterého totiž zaujme upoutávka k řešení problému s hlukem, nechce číst o dotaci.
Pro HELUZ IZOS jsme ještě vytvořili šikovný tahák pro výběr ideálního okenního zasklení. Toto obrandované PDF ke stažení (vč. kontaktu na IZOS) si do svého zařízení stáhlo 162 čtenářů.
Jsme rádi, že oba klienti vnímají brand awareness kampaň jako úspěšnou a povedenou. Také dosažené výsledky ukazují, že cílovou skupinu kampaň bavila a pomohla jí se orientovat ve složitých problematikách, a to srozumitelnou a zábavnou formou.

173 123

dosažené pageviews spolupráce

4 m 13 s

průměrná doba strávená s obsahem

45+

výstupů různých formátů spolupráce
Příště vám přineseme case study z celoroční spolupráce. Nebojte se nám také ozvat, vymyslíme pro vás funkční řešení.
Odesláním potvrzuji, že jsem se seznámil/a s Informací o zpracování osobních údajů.
Ďekujeme za správu, brzo se vám ozveme.
Oops! Při odesílání formuláře se něco pokazilo.

Sledujte nás
na instagramu